FAQ - Veelgestelde vragen

Naast de kwaliteit van onze producten staat de klantenservice bij ons hoog in het vaandel. Hieronder vindt u de meest gestelde vragen en antwoorden van onze klanten.

Top 5 Vragen

Hoe lang duurt het voordat mijn kunstwerk bij mij is?

De geschatte levertijd van elk kunstwerk wordt bij elk product weergegeven op de verkooppagina. In de regel bedraagt de levertijd voor binnen Duitsland in voorraad zijnde kunstwerken 1-3 dagen na ontvangst van de betaling. Naar andere landen is de levertijd 3-5 dagen. De levering van onze groot formaat XXL schilderijen wordt uitgevoerd door onze verzendpartner en duurt 3-5 dagen binnen Duitsland. Als verkoper hebben wij geen directe invloed op de levertijd van onze leveringsservice.

 

Hoe kan ik mijn bestelde kunstwerk terugsturen?

Wij verlenen u een herroepingsrecht van 100 dagen na ontvangst van de goederen. We hebben de exacte procedure van de intrekking hier samengevat. Stuur ons een e-mail met uw ordernummer naar service@kunst-loft.nl. Wij sturen u dan een retourbon zodat u het kunstwerk gratis aan ons kunt retourneren. In de e-mail met het retouretiket vindt u een link waarmee u de dichtstbijzijnde DHL/DPD shop kunt vinden. Wij bieden alleen een gratis ophaalservice aan voor onze XXL olieverfschilderijen. Idealiter heeft u de originele verpakking voor het retourneren van het kunstwerk bewaard. Als dit niet het geval is, zorg dan voor een veilige verpakking. Helaas kunnen wij u geen vervangende doos sturen. Mocht uw schilderij of beeld onderweg naar u beschadigd zijn, stuur ons dan een e-mail met foto's en uw ordernummer naar service@kunst-loft.nl. Wij vinden dan een oplossing waar u tevreden over bent.

Hoe kan ik mijn zending volgen?

U ontvangt een e-mail met een trackinglink zodra wij uw bestelling aan het transportbedrijf hebben overhandigd.

Ziet mijn kunstwerk er precies zo uit als op de foto's op de KunstLoft website?

XXL schilderij:
Met de XXL schilderijen koopt u precies het getoonde unicum. Mocht het uitverkocht zijn, dan laten wij graag een soortgelijk schilderij voor u schilderen. De levertijd is dan ca. 12 weken.

Acrylschilderijen, wanddecoraties & sculpturen:
Omdat de kunstwerken bij KunstLoft allemaal handgemaakt zijn, hebben zowel de schilderijen als de beelden altijd kleine, maar subtiele verschillen - elk kunstobject is dus uniek.

Dankzij onze hoge resolutie foto's uit onze eigen fotostudio kunt u elk detail van elk kunstwerk bekijken voordat u het koopt. Als u niet tevreden bent met uw kunstwerk, geven wij u 100 dagen recht op retournering.

Is het mogelijk om een kunstwerk in een ander formaat te bestellen?

Onze kunstenaars maken de handgemaakte schilderijen en beelden altijd in kleine oplages en daarom zijn er geen maat- of kleurvariaties mogelijk. Indien u dit uitdrukkelijk wenst, bieden wij u de mogelijkheid om *schilderij in opdracht te bestellen.

5

Productgegevens

Waar komen de kunstwerken en het meubilair vandaan?

Professioneel opgeleide kunstenaars met jarenlange professionele ervaring creëren onze unieke kunstobjecten in hun ateliers. Door direct contact zorgt KunstLoft voor een eerlijk loon en fatsoenlijke werkomstandigheden voor de kunstenaars.

Hoe zijn onze kunstwerken en interieurobjecten tot stand gekomen?
Kan ik een andere maat of kleurencombinatie kiezen?

Onze kunstenaars maken de handgemaakte schilderijen en beelden altijd in kleine oplages en daarom zijn er geen maat- of kleurvariaties mogelijk. Indien u dit uitdrukkelijk wenst, bieden wij u de mogelijkheid om schilderij in opdracht te bestellen.

Zal mijn werk er precies zo uitzien als de foto's op de KunstLoft website?

XXL schilderij: Met de XXL schilderijen koopt u precies het getoonde unicum. Mocht het uitverkocht zijn, dan laten wij graag een soortgelijk schilderij voor u schilderen. De levertijd is dan 12 weken.

Acrylschilderijen, wanddecoraties & sculpturen: Omdat de kunstwerken bij KunstLoft allemaal handgemaakt zijn, hebben zowel de schilderijen als de beelden altijd kleine, maar subtiele verschillen - elk kunstobject is dus uniek.

Dankzij onze hoge resolutie foto's uit onze eigen fotostudio kunt u elk detail van elk kunstwerk bekijken voordat u het koopt. Als u niet tevreden bent met uw kunstwerk, geven wij u 100 dagen recht op retournering.

Afwijkingen zijn op bepaalde punten uitdrukkelijk gewenst, omdat u bewust heeft gekozen voor een niet-machinaal gemaakte kunstdruk en voor een individueel handgemaakt of geschilderd kunstwerk. Om typische afwijkingen te laten zien, hebben we vier voorbeeldversies van elk schilderij met elkaar vergeleken:

kl00092

Zijn alle kunstwerken echt handgemaakt?

Ja, alle schilderijen en sculpturen die KunstLoft aanbiedt zijn met de hand geschilderd door onze ervaren professionele kunstenaars.
Een voorbeeld van het creatieproces van ons acrylschilderij 'Dans van de Flamingo's' is hier te zien:

umriss-schablonen-technik

 

Zijn de schilderijen gesigneerd?

In principe zijn al onze schilderijen gesigneerd door de kunstenaars.
Uitzonderingen zijn enkele abstracte motieven en schilderijen met een bijzondere oppervlaktestructuur. Bij abstracte schilderijen bieden wij onze klanten de mogelijkheid om het schilderij naar eigen wens (horizontaal of verticaal) uit te lijnen.
In het geval van speciale oppervlaktestructuren (kiezelstenen, bloementoepassingen, natuurlijke materialen, enz.) passen onze kunstenaars geen handtekening toe, omdat de structuur zelf geen handtekening toelaat.
Onze XXL olieverfschilderijen hebben ook geen handtekening, maar deze kan op aanvraag worden toegevoegd.

Ophangen met/zonder lijst

In principe heeft u geen lijst nodig om uw KunstLoft-schilderij op te hangen. De randen van uw schilderij worden altijd in bijpassende kleuren geschilderd, zodat het ophangen zonder lijst een goede optie is.

Met onze XXL olieverfschilderijen heeft u de mogelijkheid om het kunstwerk inclusief een schaduwvoeglijst in verschillende kleuren te kopen. Deze optie wordt bij het betreffende product weergegeven. Als u kiest voor een schaduwvoeglijst, wordt is het niet mogelijk het kunstwerk binnen 100 dagen te retourneren.

Ophangsystemen voor onmiddellijke ophanging

Olieverfschilderij:
Onze grootformaat XXL schilderijen kunnen direct worden opgehangen, omdat ze worden geleverd met een haakophanging voor een stabiele en veilige bevestiging aan de muur. Wij leveren ook een kleine waterpas voor een optimale afstemming.   

Acrylschilderijen:
De meeste van onze KunstLoft acrylschilderijen kunt u direct ophangen, omdat er aan de achterkant een draad is bevestigd. Inrichtingsprofessionals waarderen deze bevestigingstechniek, omdat afhankelijk van de aard van de muur, voor het ophangen alleen een spijker of plug met een schroef nodig is. In sommige gevallen moet u zelf de bijgeleverde haakophanging aan het schilderij bevestigen, wat wij in een video uitleggen. Wij leveren ook een kleine waterpas voor een optimale afstemming. 

Wanddecoratie metaal:
Aan de achterkant van uw metalen wanddecoratie zijn er oogjes voor directe ophanging, die een verticale, horizontale of schuine montage aan de wand mogelijk maken. 

Acrylglas schilderijen, Collage's Frame Art 3D:
Deze kunstwerken kunnen ook onmiddellijk worden opgehangen dankzij de haakophanging en gaten in de achterzijde.

Meer informatie over de eenvoudige bevestiging van uw kunstwerken vindt u in onze ophanginstructies en onze instructievideo's.

 

 

Gebruikte kleurtechnieken

KunstLoft heeft ervoor gekozen om zowel olie- als acrylverven te gebruiken: De voor- en nadelen van beide technieken worden gedetailleerd beschreven in een overzicht van de verschillen tussen acryl- en olieverf. 

Zijn de gebruikte kleuren en materialen onschadelijk voor de gezondheid?

Voor onze kunstwerken gebruiken wij uitsluitend hoogwaardige producten. In onze schilderijen zorgen we voor een voldoende verdampings- en droogtijd en zorgen we voor de juiste opslag, zodat alle door ons gebruikte kleuren en materialen onschadelijk zijn voor de gezondheid. Meer informatie over de verschillende kleuren vindt u op onze overzichtpagina voor acryl- en olieverf.

Onze kwaliteitsbelofte

Wij stellen onze waardevolle kunstwerken regelmatig aan kwaliteitscontroles bloot. Want aan onze hoge eisen kan alleen worden voldaan door direct contact met de kunstenaars. Ons vertrouwen in de kwaliteit van onze schilderijen, beeldhouwwerken en tapijten is zo groot dat wij een recht op retour van 100 dagen garanderen. Lees meer over onze kwaliteitsbelofte.

Verschil tussen olie en acryl

De verschillen tussen olieverf en acrylverf hebben we in detail uitgesplitst in een overzicht.

Metalen wanddecoratie is niet geschikt voor gebruik buitenshuis

De metalen wanddecoratie is alleen geschikt voor de binnenruimte en niet voor de montage in de buitenruimte of in vochtige ruimtes (zoals bad of WC). Voor de productie wordt ijzer gebruikt, waardoor de wandsculptuur niet weerbestendig is. Gebruik voor het onderhoud geen vochtige doeken, zodat het materiaal niet in contact komt met water, maar breng een beschermende olielaag aan.

Zijn de beelden ook geschikt voor buitengebruik?

Nee, onze beelden en sculpturen zijn niet ontworpen voor gebruik buitenshuis. 

Zijn de tapijten alleen bedoeld voor gebruik binnenshuis?

Onze handgemaakte tapijten en vloermatten zijn alleen geschikt voor gebruik binnenshuis vanwege hun hoogwaardige natuurlijke materialen.

Hoe moeten tapijten en woningtextiel worden gereinigd?

De hoezen van de kussens en poefs kunnen verwijderd en gewassen worden. Gebruik wol- of wollen tapijtwasmiddel en lauw water om de tapijten schoon te maken. Voordat u het tapijt reinigt, moet u het tapijt grondig schudden om grof vuil te verwijderen.

21

Bestelling

Heb ik een klantenaccount nodig om een bestelling te plaatsen bij KunstLoft?

Nee, u heeft geen klantenaccount nodig om een bestelling te plaatsen. Tijdens het bestelproces kunt u kiezen of u een klantenaccount wilt aanmaken of niet. Een gratis klantenaccount heeft echter veel voordelen, zoals u kunt lezen onder "Konto".

Bestelprocedure

U selecteert uw gewenste kunstwerk op onze website en klikt op "In winkelwagen". Aan de rechterkant van het scherm wordt een overzicht geopend, waar u de inhoud van uw winkelwagen kunt zien. U heeft de mogelijkheid om verder te winkelen, het artikel te verwijderen of naar "Afrekenen" te gaan. Als u op "Naar de kassa" klikt, kunt u in de volgende stap beslissen of u wilt bestellen met of zonder klantenaccount.

1. Zonder klantenaccount:
Vul de verplichte velden in zonder een klantenaccount aan te maken. U kunt dan de betaalmethode selecteren. Tenslotte kunt u al uw gegevens en de door u bestelde producten opnieuw controleren. U dient dan te betalen voor uw bestelling en ontvangt kort daarna een orderbevestiging op uw e-mailadres.

 

2. Met klantenaccount:
Log in met uw klantenaccount. U krijgt dan een overzicht met uw adres, de mogelijke betaalmethoden en de producten die u besteld heeft. Controleer alle gegevens nogmaals voordat u een bestelling plaatst. Enkele minuten later ontvangt u een e-mail met de orderbevestiging.

Waarom moet ik mijn e-mailadres invullen, zelfs als ik geen klantenaccount heb?

U ontvangt van ons de orderbevestiging en de verzendbevestiging per e-mail, daarom hebben wij uw e-mailadres ook nodig voor een bestelling zonder klantenaccount. Als u het kunstwerk wilt retourneren, sturen wij ook het retouretiket naar uw e-mailadres.

Geen orderbevestiging per e-mail ontvangen?

Zodra wij uw bestelling hebben ontvangen, sturen wij u een orderbevestiging per e-mail. Controleer altijd uw reclame- en spam-map, want e-mails van online shops komen helaas vaak in deze mappen terecht.

Bekijk de bestelstatus

Onder "Konto" vindt u de rubriek "Bestellingen". Daar kunt u op elk moment de status van uw bestelling bekijken.

Annulering van de bestelling

Als u een bestelling van uw kunstwerk wilt annuleren, stuur dan een e-mail naar service@kunst-loft.nl met uw ordernummer. Wij kunnen uw bestelling alleen annuleren als deze nog niet aan onze logistieke partner is overhandigd.

Na de levering heeft u 2 mogelijkheden:
- U weigert de aanvaarding en het kunstwerk wordt automatisch naar ons teruggestuurd.
- Wij sturen u een retouretiket om uw schilderij of beeldhouwwerk gratis naar ons terug te sturen.

Telefonisch bestellen

U kunt al onze kunstwerken ook telefonisch bestellen. Wij willen erop wijzen dat wij om redenen van gegevensbescherming alleen telefonische bestellingen tegen vooruitbetaling accepteren.

Bestelling kan niet worden voltooid

In uitzonderlijke gevallen kunnen er technische problemen zijn met de bestelling. Controleer eerst uw gegevens op juistheid en volledigheid. Als de bestelling ondanks de juiste informatie nog steeds niet kan worden uitgevoerd, neem dan contact op met onze klantenservice.

29

Voorbestelling

Hoe herken ik een voorbestelling?

U kunt een voorbestelling herkennen aan de donkeroranje tekst rechts van de productafbeelding, die een mogelijke voorbestelling aangeeft. Hier kunt u ook de geplande leverdatum zien.

Betalingsmethoden voor vooruitbestellingen

Om technische redenen, accepteren we alleen een voorbestelling tegen
- vooruitbetaling
- Ideal
- Klarna
- SEPA-incasso-opdracht

Waarom moet ik zo lang op mijn kunstwerk wachten als ik van tevoren bestel?

Al onze kunstwerken worden individueel met de hand gemaakt, wat enige tijd in beslag neemt. Omdat de schilderijen met de hand worden geschilderd, hebben ze ook een bepaalde droogtijd nodig, die we in acht moeten nemen, anders kan de textuur van de verf beschadigd raken. Zodra de kunstwerken klaar zijn voor verzending, worden ze in München bij ons afgeleverd en worden de voorbestellingen direct verzonden. 

Wachttijd voor voorbestelling

De verwachte levertijden die u ziet voor de kunstwerken zijn gebaseerd op onze ervaring. Door onvoorziene omstandigheden kunnen deze termijnen echter vertraging oplopen. In dat geval ontvangt u van ons een e-mail met een vertraagde leverdatum. U kunt uw aankoop op elk moment annuleren als u niet zo lang op uw kunstwerk wilt wachten.

Annulering van de voorafgaande bestelling

U kunt uw voorbestelling op elk moment annuleren en uw geld onmiddellijk terugkrijgen. Neem contact op met onze klantenservice.

Vooraf bestellen van een uitverkocht XXL-schilderij

Een XXL schilderij dat al uitverkocht is, laten we graag voor u opnieuw schilderen. Aangezien dit handgeschilderde motieven zijn, kunnen er minimale afwijkingen zijn van de foto die u op onze website ziet. Als u geen wijzigingsverzoeken heeft met betrekking tot maat, kleur en motief, verandert de prijs niet. Als u andere wensen heeft, laat het ons dan weten via e-mail en wij sturen u een offerte.
Vermeld in beide gevallen de volgende informatie bij uw e-mail: Factuur- of afleveradres incl. telefoonnummer.
U ontvangt dan een orderbevestiging met onze betalingsgegevens. Het factuurbedrag dient vooraf te worden betaald. Zodra het geld op onze rekening staat, krijgt de kunstenaar de opdracht om het schilderij te schilderen.
De levertijd voor nabestellingen kan ongeveer 12 weken bedragen.

35

Product aanvragen

Ik mis een bepaald motief - wat kan ik doen?

We breiden onze KunstLoft voortdurend uit. Mocht u een bepaald motief missen, dan zien wij graag een e-mail van u naar feedback@kunst-loft.nl.

Zijn de schilderijen ook beschikbaar in andere formaten?

Wij bieden onze kunstwerken over het algemeen alleen aan in de aangegeven maten. Een schilderij in een ander formaat moet als één uniek stuk apart worden gemaakt. Daarmee bevinden we ons - klein of groot - in het prijssegment vanaf 500€.

schilderij in opdracht

Laat ons uw ideeën over het motief, de kleur en het formaat weten via ons formulier voor opdrachten. Wij controleren of ze haalbaar zijn en sturen u een offerte. Bestel schilderijen vanaf een prijs van ongeveer 700 €.

Individuele wensen voor sculpturen

Onze sculpturen worden met de hand gemaakt in kleine oplages, waardoor individuele wensen helaas niet op korte termijn realiseerbaar zijn. Als u ons uw wensen kenbaar maakt, kunnen wij hiermee rekening houden bij de toekomstige samenstelling van ons assortiment.

Ik zoek inspiratie

Vind het juiste kunstwerk voor u met de hulp van onze winkeladviseur. 

40

Betaling

Betaalmogelijkheden

U kunt eenvoudig en veilig uw kunstwerken van KunstLoft betalen via:
- vooruitbetaling
- Ideal
- Klarna
- SEPA-incasso-opdracht

Het is mogelijk dat niet alle betaalmethoden worden weergegeven. De beslissing wordt genomen door onze betalingsdienstaanbieders.

Datum van automatische incasso

Als u met een creditcard betaalt, wordt het factuurbedrag onmiddellijk afgeschreven. Bij een automatische incasso wordt uw rekening meestal 1-3 werkdagen na bestelling afgeschreven op een adres in Duitsland en binnen 5-7 dagen na bestelling in het buitenland.
Bij een termijnbetaling (via PayPal) is een gespreide betaling in 6, 12, 18 of 24 maandelijkse termijnen mogelijk, waarbij de eerste maandelijkse termijn op zijn vroegst binnen 38 dagen moet worden betaald.
Als u op rekening koopt, gaat u ermee akkoord het bedrag binnen 30 dagen te betalen.
Voor alle andere door ons aangeboden betalingsmethoden wordt de afschrijving onmiddellijk na de bestelling uitgevoerd.
Meer details vindt u in onze betalingsvoorwaarden.

Moet ik douanerechten of invoerrechten betalen als ik uit een EU-land bestel?

Nee, uw kunstwerk wordt snel en eenvoudig verzonden vanuit KunstLoft in München. Er zijn geen douane- of invoerkosten.
Uitzonderingen hierop zijn leveringen naar Zwitserland, Noorwegen of de Canarische Eilanden: Hier moeten de invoerrechten rechtstreeks door u worden betaald.

Betalingsmethoden voor telefonische bestellingen

Bij telefonische bestellingen kunnen wij alleen vooruitbetaling aanbieden, omdat wij geen gevoelige gegevens van onze klanten mogen opvragen.

Waarom worden mij niet alle betalingsmethoden aangeboden?

Helaas hebben wij geen invloed op welke betalingsmethoden u online worden aangeboden. Dit wordt beslist door onze externe betalingsdienstaanbieders, de online betaaldienst PayPal of AmazonPay.

Problemen met onmiddellijke overdracht

Indien u het betalingsproces met onmiddelijke overdracht niet kon of wilde afronden, dan wijzigen wij graag de betaalmethode en sturen wij u onze bankgegevens toe. Neem contact op met onze klantenservice.

Verklaring van de belasting over de toegevoegde waarde

"Voor met de hand geschilderde kunstdrukken, beeldhouwwerken, wanddecoraties, metaal- en acrylglasschilderijen is de BTW op de factuur vermeld. Onze met de hand geschilderde olieverfschilderijen en acrylschilderijen evenals meerdelige sets zijn echter onderworpen aan de winstmargeregeling volgens § 25a UStG en daarom wordt er geen BTW getoond. Bij elk kunstwerk ziet u het resulterende btw-tarief en wij wijzen u er concreet op als er geen btw aantoonbaar is.

PayPal aankoop op rekening - reeds betaald?

Aangezien de aankoop van de factuur via PayPal wordt afgehandeld, hebben we helaas geen inzicht in de betalingsgegevens. Op onze PayPal-rekening wordt het factuurbedrag van uw bestelling als betaald weergegeven, omdat wij het bedrag van PayPal hebben ontvangen en PayPal het bedrag van u opeist.
Als u problemen heeft met uw betaling of niet zeker weet of u het factuurbedrag al heeft betaald, neem dan rechtstreeks contact op met de PayPal-factuurafdeling: 070 700 7519 (Ma-Vr, 9:00-17:30).

48

Verzending en levering

Leveringstermijn

"In de meeste gevallen is de levertijd voor uw kunstwerk binnen Duitsland 1-3 dagen na uw bestelling. Naar andere landen duurt het 3-5 dagen. De levering van onze XXL-schilderijen in groot formaat wordt uitgevoerd door onze verzendpartner en duurt 5-7 dagen binnen Nederland. Details over onze levertijden vindt u in onze Leverings- en betalingsvoorwaarden. Helaas kunnen we u geen spoedverzending aanbieden."

Geen verzendkosten

Voor verzending naar Duitsland en veel EU-landen hoeft u geen verzendkosten te betalen. Voor verzending naar Zwitserland, Noorwegen of de Canarische Eilanden moet u extra kosten betalen. Meer informatie vindt u op onze pagina over leverings- en betalingsvoorwaarden.

Verzendt u ook buiten Duitsland?

Ja, KunstLoft levert gratis in veel EU-landen. U kunt uit onze leverings- en betalingsvoorwaarden zien aan welke landen wij momenteel leveren.

Verzendservice

KunstLoft verscheept haar kunstwerken samen met haar logistieke partners DHL en DPD in een speciale, transportveilige verpakking. Onze grote XXL schilderijen worden verzonden door een expeditiebedrijf.

Ophalen door de klant

Helaas is het niet mogelijk om het product zelf op te halen. Wij hebben een efficiënt en gestandaardiseerd verzendproces ontworpen om uw schilderij of beeldhouwwerk zo snel mogelijk naar u op te sturen.

Verpakkingen

Wij houden van onze schilderijen en beeldhouwwerken en zorgen ervoor dat ze goed beschermd aankomen. Wij verzenden onze schilderijen en sculpturen in op maat gemaakte verzendpakketten.

Bestelling volgen (ordertracering)

In de verzendbevestiging per e-mail voor uw kunstwerk vindt u een verzendings- of trackingnummer voor het volgen van uw zending. Vul dit nummer in op de website van onze logistieke partner DHL of DPD om te zien waar uw bestelling zich momenteel bevindt. Als u een gratis klantenaccount bij KunstLoft heeft aangemaakt, kunt u onder het menu-item "Mijn bestellingen" de zending volgen.

Levering op de gewenste datum

Een levering op de gewenste datum is helaas niet mogelijk, omdat onze verzending volledig automatisch gebeurt. U kunt hier lezen over de levertijd.

Als u uw werk niet persoonlijk kunt accepteren, zijn er verschillende mogelijkheden:
- Plaats uw bestelling op een later tijdstip
- Het pakket is nog steeds ongeveer 7 dagen in een nabijgelegen winkel/pakketpostpunt en kan worden opgehaald.
- U kunt bij de versendserviceaanwijzen een ander persoon aanwijzen om uw levering namens u te ontvangen.

Uiterste datum voor levering van XXL-schilderijen

Gelieve bij uw bestelling het telefoonnummer te vermelden. Het expeditiebedrijf zal contact met u opnemen over de leverdatum.

Verzending naar pakketpunten

Verzending naar een Packstation is niet mogelijk. De kunstwerken van KunstLoft zijn te groot om bij een pakketpunt te worden afgeleverd, inclusief de transportveilige verpakking.

Waarom ontvang ik de levering in delen?

Een gedeeltelijke levering vindt plaats in de volgende gevallen:
- U heeft een XXL olieverfschilderij én een kunstwerk van de kleine oplages besteld. Het XXL-schilderij wordt verzonden door het expeditiebedrijf , alle andere kunstwerken door DPD/DHL.
- Delen van uw bestelling zijn momenteel niet op voorraad. De beschikbare kunstwerken worden onmiddellijk naar u verzonden, de voorbestellingen worden verzonden zodra ze in ons magazijn zijn.
Wij proberen zo min mogelijk deelleveringen te verzenden, maar logistiek gezien is het soms onmogelijk om pakketten te combineren vanwege de grootte van het pakket. In deze gevallen moet het kunstwerk individueel en in sommige gevallen via verschillende verzendservices worden verzonden.
Hoe uw bestelling wordt verzonden, kunt u zien in uw verzendbevestiging via de tracking links!

Een kunstwerk als cadeau inpakken

Dit is helaas niet mogelijk, omdat de transportveilige verpakking niet kan worden gecombineerd met een geschenkverpakking. Wel kunt u bij KunstLoft een cadeaubon kopen.

Verzendingsproblemen

Onvolledige levering
Neem contact op met onze klantenservice die het probleem onmiddellijk zal oplossen.

Verloren pakket
Laat het onze klantenservice weten. Zij zullen contact opnemen met de juiste verzendservice.

61

Retour, omruilen & terugbetalingen

100 dagen recht op retourzending

Wij geven onze klanten 100-dagen retourrecht op teruggave van alle aangeboden kunstwerken en meubilair. Uitgesloten hiervan zijn werken in opdracht en XXL-olieverfschilderijen met schaduwlijsten.

Retour van het kunstwerk

Wij verlenen u een retourrecht van 100 dagen na ontvangst van de goederen. We hebben de exacte procedure van de retouren hier samengevat. Stuur ons een e-mail met uw ordernummer naar service@kunst-loft.nl. Wij sturen u dan een retouretiket zodat u het kunstwerk gratis aan ons kunt retourneren. In de e-mail met het retouretiket vindt u een link waarmee u de dichtstbijzijnde DHL/DPD shop kunt vinden.

Wat heb ik nodig als ik het kunstwerk wil retourneren?

Idealiter heeft u de originele verpakking voor het retourneren van het kunstwerk bewaard. Als dit niet het geval is, zorg dan voor een veilige verpakking. Helaas kunnen wij u geen vervangende doos sturen. U ontvangt van ons het retouretiket. 

Beschadigd kunstwerk ontvangen

Is uw schilderij of beeld beschadigd tijdens de verzending, stuur ons dan een e-mail met uw ordernummer naar service@kunst-loft.nl. Wij sturen u dan een retouretiket zodat u het schilderij of beeld gratis aan ons kunt retourneren. Als er meer exemplaren van het gewenste motief op voorraad zijn, sturen wij u uiteraard direct een nieuw kunstwerk toe.

Verkeerd kunstwerk ontvangen

Als u een verkeerd product van ons heeft ontvangen, stuur dan een foto van het verkeerd geleverde product naar service@kunst-loft.nl. Onze klantenservice zal uw zaak onderzoeken en zal u onmiddellijk een retouretiket per e-mail toesturen, zodat u het pakket kosteloos aan ons kunt retourneren. Indien het door u bestelde kunstwerk op voorraad is, sturen wij het onmiddellijk naar het door u opgegeven afleveradres. 

Terugbetaling van de aankoopprijs

Wij betalen uw aankoopbedrag meestal binnen 17 werkdagen na aankomst van uw retourzending terug. Wij zullen dezelfde betaalmethode gebruiken als de betaalmethode die u oorspronkelijk gebruikte.

Automatische retourzending na mislukte levering

Laat onze klantenservice weten of u wilt dat wij uw pakket opnieuw verzenden en of u wilt dat wij het door u opgegeven afleveradres behouden.

Is omruilen mogelijk?

In het geval van een beschadigd kunstwerk is omruilen mogelijk. Stuur ons vooraf foto's naar service@kunst-loft.nl zodat wij uw bestelling en een eventuele vervangende levering kunnen controleren.

Kan ik mijn kunstwerk laten ophalen als ik het wil retourneren?

Wij kunnen u alleen de ophaalservice aanbieden voor grote XXL schilderijen. Hiervoor brengen wij u in contact met onze expediteur, die het grote schilderij bij u ophaalt. Alle andere kunstwerken kunnen via DPD-pakketwinkels of Deutsche-Post-vestigingen bij u in de buurt naar ons teruggestuurd worden.

Kan ik mijn werk zelf terugsturen?

Nee, helaas is dit om verzekeringsredenen niet mogelijk. Als u uw schilderij of sculptuur aan ons wilt retourneren, sturen wij u een retouretiket en kunt u het retourneren via de dichtstbijzijnde DPD of DHL shop.

Waarom ziet mijn werk er niet precies zo uit als op de website?

Omdat de kunstwerken in KunstLoft allemaal met de hand zijn gemaakt, hebben zowel de schilderijen als de sculpturen altijd kleine maar subtiele verschillen - elk kunstobject heeft dus een individuele touch en is werkelijk uniek. Afwijkingen zijn tot op zekere hoogte nadrukkelijk gewenst, want bij KunstLoft kunst kiest u bewust niet voor machinaal vervaardigde kunstdrukken en massaproducties, maar voor een individueel handgemaakt of geschilderd kunstwerk.

Uitgesloten van het herroepingsrecht

Kunstwerken die op individueel verzoek van de klant zijn vervaardigd, zijn uitgesloten van het recht op herroeping en retournering. Dit omvat de volgende producten:
- Schilderijen op bestelling
- Schilderij met schaduwlijst
- Speciale ontwerpen

73

Cadeaubonnen & Kortingen

Cadeaubonnen

Onze cadeaubonnen zijn verkrijgbaar in waarden van 50€, 100€, 150€ en 200€ en zijn geldig voor 3 jaar vanaf de datum van uitgifte. U kunt verschillende cadeaubonnen combineren door te bellen naar +49 089 5484 7737 of een e-mail te sturen naar service@kunst-loft.nl of contact op te nemen met onze klantenservice.

Kortingsbonnen

Helaas is het niet mogelijk om meerdere kortingsbonnen te combineren. Het is echter wel mogelijk om een cadeaubon en een kortingsbon te combineren.

Wij houden u graag op de hoogte van actuele kortingsaanbiedingen via onze nieuwsbrief.

Cadeau- kortingsbonnen inwisselbaar op marktplaatsen?

Nee, onze cadeau- en kortingsbonnen kunnen alleen worden ingewisseld via onze online shop, niet via de marktplaatsen Amazon, eBay, Etsy en Otto.

Wat gebeurt er bij een retourzending?

Als u een bestelling retourneert die u met een cadeaubon heeft betaald, zullen wij het geld terugstorten. Als u een kortingsbon heeft ingewisseld voor de bestelling die u niet wenst te behouden, is de bon ongeldig geworden. 

Voorwaarden

Cadeaubonnen
Een contante betaling is niet mogelijk. De vouchers zijn 3 jaar geldig vanaf de datum van uitgifte en moeten in één keer worden ingewisseld.

Kortingen
Kortingscodes kunnen slechts voor één specifiek evenement, periode of categorie gelden. In dergelijke gevallen zullen wij u expliciet op de hoogte brengen op onze website.

Waar vind ik het cadeaubonveld?

Het cadeaubonveld verschijnt op onze KunstLoft website tijdens het afrekenen in de stap "Controleren en bestellen".

79

Mijn klantenaccount

Voordelen van een klantenaccount

In uw gratis klantenaccount kunt u op elk moment toegang krijgen tot de status van uw bestelling (inclusief tracking). U kunt ook uw factuur- en afleveradres beheren en uw wenslijst opslaan voor later gebruik.

Login en registratie

Om een konto aan te maken bij KunstLoft, moet u uw naam, e-mailadres en postadres opgeven. Uw gegevens zijn bij ons veilig. Wij garanderen dat wij geen gegevens zullen doorgeven of verkopen.

Mijn wenslijst

In uw wenslijst bewaart u het gewenste kunstwerk en kunt u bij uw volgende bezoek eenvoudig uw gereserveerde kunstobjecten terugvinden.

Wachtwoord vergeten

Als u uw wachtwoord voor uw klantenaccount bent vergeten, selecteer dan "Wachtwoord vergeten?" onder "Konto" en vraag een nieuw wachtwoord aan. Wij sturen u onmiddellijk een nieuw, willekeurig gegenereerd wachtwoord toe. U kunt dit wachtwoord wijzigen in uw klantenaccount na het inloggen.

Wachtwoord veranderen

Als u inlogt met uw gegevens onder "Konto", kunt u uw wachtwoord wijzigen in het gedeelte "Persoonlijke gegevens". U wordt gevraagd naar uw oude en nieuwe wachtwoord.

E-mailadres veranderen

Onder "Konto" kunt u uw e-mailadres wijzigen in het gedeelte "Persoonlijke gegevens". Het enige wat u hoeft te doen is uw huidige wachtwoord en uw nieuwe e-mailadres in te voeren.

Postadres veranderen

Onder "Konto" kunt u uw aflever- en factuuradres beheren in de rubriek "Adressen".

Klantaccount verwijderen

Als u uw KunstLoft-account wilt verwijderen, neem dan contact op met service@kunst-loft.nl per e-mail. Na verwijdering kunnen wij uw account niet meer aanmaken. U moet dan opnieuw inloggen.

87

Over KunstLoft

Wat is KunstLoft?

Wij van KunstLoft houden van kunst en hebben het onze missie gemaakt om schilderijen en beelden betaalbaar en beleefbaar te maken voor iedereen. Wij werken rechtstreeks met kunstenaars en bieden een breed assortiment kunstwerken in verschillende maten en stijlen aan in onze online shop. Lees meer over ons en onze kwaliteitsbelofte.

Kan ik het kunstwerk ter plaatse bij KunstLoft bekijken?

Helaas is dit niet mogelijk. Om onze meubels en handgeschilderde schilderijen tegen betaalbare prijzen aan te bieden, vermijden we bewust een dure showroom. In plaats daarvan willen we via onze website kwaliteitskunst voor iedereen 24 uur per dag en 7 dagen per week toegankelijk maken.

Wat maakt KunstLoft anders dan andere online winkels voor handgemaakte schilderijen, sculpturen en meubels?

KunstLoft werkt rechtstreeks met kunstenaarsateliers en schilders, nooit met anonieme, dure tussenpersonen. Wij selecteren met liefde de ontwerpen van onze kunstwerken, volgen moderne trends en zorgen voor de hoge kwaliteit van onze schilderijen, beeldhouwwerken en tapijten. Ook geven we elk kunstwerk op onze website de zorgvuldige presentatie die het verdient.

Onze kunstenaars

Wij werken uitsluitend met professioneel opgeleide kunstenaars van galerieën over de hele wereld die over jarenlange professionele ervaring beschikken. De kunstenaars tekenen elk van hun kunstwerken. Op onze website vindt u gedetailleerde informatie over de kunstenaars.

Onze catalogus

Inhoud
In onze
KunstLoft catalogus vindt u een overzicht van de kunstwerken die u bij ons kunt kopen.

Direct uit de catalogus bestellen
In het PDF-bestand kunt u direct op het kunstwerk klikken en u wordt doorgestuurd naar de betreffende productpagina op KunstLoft. Daar kunt u het schilderij of beeldhouwwerk aan uw winkelwagen toevoegen.

Printversie
Op dit moment kunt u de catalogus alleen als PDF-bestand online downloaden. Zodra de catalogus in gedrukte vorm beschikbaar is, vindt u deze op onze website.

Onze nieuwsbrief

Frequentie & inhoud
De nieuwsbrief verschijnt maandelijks per e-mail en bevat de volgende inhoud:
- Aankondiging van nieuwe kunstwerken
- Exclusieve promoties met korting
- Als eerste toegang tot nieuwe kunstwerken

Login en registratie
Om u te abonneren op de gratis nieuwsbrief, gelieve uw e-mail adres in te vullen in het daarvoor bestemde veld. U ontvangt dan een e-mail waarin u uw inschrijving moet bevestigen. Zodra u op de link in de e-mail heeft geklikt, is uw inschrijving voor de nieuwsbrief succesvol afgerond.

Uitschrijven
U kunt zich op elk moment uitschrijven via een link in de voettekst van de nieuwsbrief. Als u geen nieuwsbrief meer in uw geheugen heeft, kunt u zich ook afmelden via deze link https://www.kunst-loft.nl/newsletter?signout=1 . Als u wilt, laat ons dan weten waarom u zich afmeldt.

Gegevensbescherming

Gebruikt KunstLoft mijn klantgegevens voor reclamedoeleinden?
De bescherming van uw gegevens is zeer belangrijk voor ons. Wij zullen uw gegevens nooit gebruiken voor reclamedoeleinden zonder uw uitdrukkelijke toestemming. Bovendien verkopen wij uw gegevens niet aan derden.

Zijn mijn klant- en betalingsgegevens veilig bij KunstLoft?
Ja, de bescherming van uw gegevens is onze hoogste prioriteit. Wij beschermen uw gegevens consequent en verwerken de betaling volgens de laatste veiligheidsnormen. Bovendien worden uw creditcard- en rekeninggegevens niet op onze servers opgeslagen.

Welke gegevens wij verzamelen en hoe wij daarmee omgaan, vindt u in onze
gegevensbescherming.

94

Contact

Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice?

Voor alle vragen over KunstLoft, onze kunstwerken en uw bestelling kunt u van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur terecht bij onze klantenservice voor lokale tarieven (mobiele tarieven kunnen duurder zijn) op +49 089 5484 7737.

U kunt ook een e-mail sturen naar onze klantenservice op
service@kunst-loft.nl of een Whatsapp-bericht sturen naar 089 5484 7737.

U kunt rechtstreeks contact opnemen met een van onze medewerkers van de klantenservice via de live chat op onze website. De live chat is beschikbaar van 8.00 tot 17.00 uur.

Als u niet per e-mail contact met ons op wil nemen, kunt u ook ons contactformulier invullen en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Samenwerking met KunstLoft

Als u geïnteresseerd bent in een samenwerking met KunstLoft, neem dan contact op met cooeperaties@kunst-loft.nl

Geef feedback en rapporteer problemen op de website

Wij werken voortdurend aan de verbetering van onze website. Daarom zijn wij blij als u ons op problemen of fouten wijst. Als u niet tevreden bent, kunt u contact met ons opnemen met uw klacht. Op feedback@kunst-loft.nl verzamelt onze klantenservice uw feedback en neemt indien nodig contact met u op.

Kan ik mijn eigen kunst verkopen bij KunstLoft?

We zijn op zoek naar jonge talenten of reeds gevestigde kunstenaars die via KunstLoft hun kunstwerken willen aanbieden.

Als u geïnteresseerd bent, stuur ons dan een e-mail naar
cooeperaties@kunst-loft.nl, vertel ons iets over uw artistieke carrière en stuur ons enkele voorbeeldfoto's van uw werk.

98

Services

Proef ophangen

Houd de camera zo stil mogelijk, want het door u gekozen kunstwerk wordt alleen in ruststand tegen de muur getoond.
- Afhankelijk van de beveiligingsinstellingen op uw apparaat moet u een beveiligingsmelding bevestigen en de camera elke keer dat u een ophanging uitprobeert toegankelijk maken.
- Als er geen correcte foto voor de proefophanging is opgeslagen voor het door u gewenste kunstwerk, wordt u automatisch teruggestuurd naar de artikelpagina.
- Als u deze foutmelding ontvangt, ondersteunt het besturingssysteem van uw mobiele telefoon nog geen toegang tot de camera voor WebView. Helaas, dit laat je niet toe om de proef op te hangen. 

Instructie video's

U zou uw gewenste kunstwerk het grootst mogelijke plezier moeten geven. Daarom hebben we voor uw meest voorkomende vragen instructie video's ontwikkeld, waarin we u stap-voor-stap instructies geven over hoe u het betreffende probleem kunt oplossen:

Aangehechte ophangdraad: https://youtu.be/1dn4vNXMhp0
Zigzag haak: https://youtu.be/Z4_4LE3JsOE
Ogen met ophanging: https://youtu.be/hzgTkvK1A5c
Gebogen frame: https://youtu.be/LGVeIU3iNmg
Aanscherping van het doek: https://youtu.be/pznpJAJ44k4
Verontreinigde randen: https://youtu.be/uQrdMKViBws

100
Antwoord niet gevonden?
Gebruik het contactformulier om ons uw vraag te stellen naar contactformulier