FAQ - Veelgestelde vragen

Naast de kwaliteit van onze producten staat de klantenservice bij ons hoog in het vaandel. Hieronder vindt u de meest gestelde vragen en antwoorden van onze klanten.

Retour, omruilen & terugbetalingen

100 dagen recht op retourzending

Wij geven onze klanten 100-dagen retourrecht op teruggave van alle aangeboden kunstwerken en meubilair. Uitgesloten hiervan zijn werken in opdracht en XXL-olieverfschilderijen met schaduwlijsten.

1
Retour van het kunstwerk

Wij verlenen u een retourrecht van 100 dagen na ontvangst van de goederen. We hebben de exacte procedure van de retouren hier samengevat. Stuur ons een e-mail met uw ordernummer naar service@kunst-loft.nl. Wij sturen u dan een retouretiket zodat u het kunstwerk gratis aan ons kunt retourneren. In de e-mail met het retouretiket vindt u een link waarmee u de dichtstbijzijnde DHL/DPD shop kunt vinden.

1
Wat heb ik nodig als ik het kunstwerk wil retourneren?

Idealiter heeft u de originele verpakking voor het retourneren van het kunstwerk bewaard. Als dit niet het geval is, zorg dan voor een veilige verpakking. Helaas kunnen wij u geen vervangende doos sturen. U ontvangt van ons het retouretiket. 

1
Beschadigd kunstwerk ontvangen

Is uw schilderij of beeld beschadigd tijdens de verzending, stuur ons dan een e-mail met uw ordernummer naar service@kunst-loft.nl. Wij sturen u dan een retouretiket zodat u het schilderij of beeld gratis aan ons kunt retourneren. Als er meer exemplaren van het gewenste motief op voorraad zijn, sturen wij u uiteraard direct een nieuw kunstwerk toe.

1
Verkeerd kunstwerk ontvangen

Als u een verkeerd product van ons heeft ontvangen, stuur dan een foto van het verkeerd geleverde product naar service@kunst-loft.nl. Onze klantenservice zal uw zaak onderzoeken en zal u onmiddellijk een retouretiket per e-mail toesturen, zodat u het pakket kosteloos aan ons kunt retourneren. Indien het door u bestelde kunstwerk op voorraad is, sturen wij het onmiddellijk naar het door u opgegeven afleveradres. 

1
Terugbetaling van de aankoopprijs

Wij betalen uw aankoopbedrag meestal binnen 17 werkdagen na aankomst van uw retourzending terug. Wij zullen dezelfde betaalmethode gebruiken als de betaalmethode die u oorspronkelijk gebruikte.

1
Automatische retourzending na mislukte levering

Laat onze klantenservice weten of u wilt dat wij uw pakket opnieuw verzenden en of u wilt dat wij het door u opgegeven afleveradres behouden.

1
Is omruilen mogelijk?

In het geval van een beschadigd kunstwerk is omruilen mogelijk. Stuur ons vooraf foto's naar service@kunst-loft.nl zodat wij uw bestelling en een eventuele vervangende levering kunnen controleren.

1
Kan ik mijn kunstwerk laten ophalen als ik het wil retourneren?

Wij kunnen u alleen de ophaalservice aanbieden voor grote XXL schilderijen. Hiervoor brengen wij u in contact met onze expediteur, die het grote schilderij bij u ophaalt. Alle andere kunstwerken kunnen via DPD-pakketwinkels of Deutsche-Post-vestigingen bij u in de buurt naar ons teruggestuurd worden.

1
Kan ik mijn werk zelf terugsturen?

Nee, helaas is dit om verzekeringsredenen niet mogelijk. Als u uw schilderij of sculptuur aan ons wilt retourneren, sturen wij u een retouretiket en kunt u het retourneren via de dichtstbijzijnde DPD of DHL shop.

1
Waarom ziet mijn werk er niet precies zo uit als op de website?

Omdat de kunstwerken in KunstLoft allemaal met de hand zijn gemaakt, hebben zowel de schilderijen als de sculpturen altijd kleine maar subtiele verschillen - elk kunstobject heeft dus een individuele touch en is werkelijk uniek. Afwijkingen zijn tot op zekere hoogte nadrukkelijk gewenst, want bij KunstLoft kunst kiest u bewust niet voor machinaal vervaardigde kunstdrukken en massaproducties, maar voor een individueel handgemaakt of geschilderd kunstwerk.

1
Uitgesloten van het herroepingsrecht

Kunstwerken die op individueel verzoek van de klant zijn vervaardigd, zijn uitgesloten van het recht op herroeping en retournering. Dit omvat de volgende producten:
- Schilderijen op bestelling
- Schilderij met schaduwlijst
- Speciale ontwerpen

1
Is het mogelijk om in een bestelling een kunstwerk later te ruilen voor een ander kunstwerk?

Helaas is het niet mogelijk om binnen een bestelling het ene kunstwerk te ruilen voor het andere. We kunnen een artikel uit een bestaande bestelling annuleren. Er moet echter wel een nieuwe bestelling worden geplaatst voor het nieuwe artikel.

1
Antwoord niet gevonden?
Gebruik het contactformulier om ons uw vraag te stellen naar contactformulier